BLOG

Μικρά μυστικά για μια επιτυχημένη συνέντευξη!

Τα “do's and don’ts  μιας επιτυχημένης συνέντευξης!

Της Ιωάννας Μπαριτάκη
Διευθύντριας του εκπαιδευτικού φορέα FUTURE BUSINESS SCHOOL

Στέλνετε βιογραφικά, περνάτε από συνεντεύξεις και για κάποιο λόγο το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό; Καταρχήν μην απογοητεύεστε. Ίσως να κάνετε κάποια μικρά λάθη χωρίς καν να το αντιλαμβάνεστε. Για το λόγο αυτό σας παρουσιάζουμε τι πρέπει και κυρίως τι δεν πρέπει να κάνετε κατά την διάρκεια μιας συνέντευξης.

Καταρχήν χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε πως ένα καλογραμμένο βιογραφικό είναι το  βοήθημά σας κατά την διάρκεια της συνέντευξης και όχι το κύριο όπλο σας. Το κύριο όπλο σας είναι ο εαυτός σας και η παρουσία σας αυτά τα 20-30 λεπτά που θα διαρκέσει η συνάντηση. Οι αξιολογητές σας θα προσπαθήσουν μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα να αντλήσουν πληροφορίες στα βασικά τους ερωτήματα που δεν είναι άλλα από το αν εσείς:

  • Είστε κατάλληλος για την δουλειά
  • Θα προσαρμοστείτε εύκολα στο περιβάλλον εργασίας
  • Ποιοι είναι οι προσωπικοί σας στόχοι
  • Ποιες είναι οι αδυναμίες σας

Για να καταφέρετε να δώσετε ικανοποιητικές απαντήσεις στα ερωτήματα τους χρειάζεται να

  • Να έχετε αυτογνωσία
  • Θάρρος για να επιτύχετε το στόχο σας
  • Ευελιξία ώστε να κάνετε τα μειονεκτήματα σας, προτερήματα

Η σωστή οργάνωση κάνει την διαφορά
Πριν πάτε στο επόμενο ραντεβού σας για συνέντευξη προετοιμαστείτε σωστά, για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτά που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι:

  • την εταιρεία και τα προϊόντα της
  • πολύ καλά τι ζητά η αγγελία
  • Να είστε θετικοί και να μπείτε μέσα στον χώρο συνάντησης χαμογελώντας σφίγγοντας το χέρι των άλλων θερμά
  • τι στόχους έχετε στη ζωή σας
  • τι εξέλιξη περιμένετε στην εργασία αυτή αν την πάρετε
  • την γλώσσα του σώματος
  • Τον τόνο της φωνής σας

 

Τι πρέπει να κάνετε

  1. Προβάλετε τον εαυτό σας όπως είναι. Εμπλουτίστε κάθε επιχείρημά σας με συγκεκριμένο παράδειγμα.
  2. Προσέχετε τις λέξεις που χρησιμοποιείτε
  3. Δίνετε πάντα πλήρεις απαντήσεις – ποτέ μην απαντάτε με ένα «ναι» η ένα «όχι».
  4. Μιλήστε με προσωπικά παραδείγματα. Προτιμήστε το «εγώ» αντί το «εμείς» όταν περιγράφετε τις δραστηριότητες σας.
  5. Κοιτάξτε τον συνομιλητή σας ευθεία στα μάτια.
  6. Μην διστάσετε να κάνετε ερωτήσεις.
  7. Προσοχή στις κινήσεις σας. Η γλώσσα του σώματος μπορεί να σας προδώσει.
  8. Δείξτε αυτοπεποίθηση. Μπείτε μέσα στον χώρο με αποφασιστικά βήματα χαμογελώντας «απαλά».
  9. Καθίστε άνετα στην καρέκλα αλλά με σεβασμό προς τον συνομιλητή.
  10. Μιλήστε με αυτοπεποίθηση και σε κατάλληλο χρώμα και ρυθμό.
  11. Φροντίστε να έχετε σωστή παρουσίαση, η οποία θα πρέπει να είναι σε αρμονία με αυτά που περιμένει η επιχείρηση.
  12. Δείξτε ενθουσιασμό. Φροντίστε να έχετε πάντα το χαμόγελο στα χείλη.
  13. Όταν σας κάνουν μία ερώτηση πρέπει πάντοτε να σκέφτεστε τι είναι αυτό που πραγματικά σας ρωτούν
  14. Δώστε τους να καταλάβουν ότι έχετε πληροφορίες για την εταιρεία τους.
  15. Μη κρύβετε ότι έχετε κλείσει και άλλες συνεντεύξεις.
  16. Αξιολογήστε τον συνομιλητή σας και προσαρμοστείτε αντίστοιχα

Τι δεν πρέπει να κάνετε

  • Να αργήσετε ή να έρθετε νωρίτερα από 5’.
  • Να καθίσετε άβολα.
  • Να έχετε νευρικότητα.
  • Να ζητήσετε να καπνίσετε.
  • Να δυσφημίζετε τον πρώην εργοδότη σας.
  • Μην πείτε ότι δεν έχετε ανάγκη την δουλειά.
  • Μην πείτε ότι αυτή είναι η μοναδική συνέντευξη που κλείσατε.
  • Να μη γίνεστε αμυντικοί και να μην εκνευρίζεστε.
  • Μην πείτε ότι δέχεστε οποιονδήποτε μισθό αρκεί να πάρετε την δουλειά αυτή.

Ιωάννα Μπαριτάκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι Εισηγήτρια Επικοινωνίας και Ψυχολογίας και Πτυχιούχος Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και κάτοχος MBA / ΕΕΔΕ. Βρίσκεται στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων από το 1992.Το 2000 ιδρύει τον εκπαιδευτικό φορέα Future Business School , στον οποίο μέχρι σήμερα ασκεί καθήκοντα Managing Director, έχοντας σημαντικές επιτυχίες στην εκπαίδευση ενηλίκων και στελεχών των μεγαλύτερων επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Κύπρο, παρουσιάζοντας πρωτοπόρα και σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα. Διακρίνεται για την κοινωνική της δράση και ευαισθησία.